Umiejscowienie reklamy – co to jest i czemu jest ważne?
Umiejscowienie reklamy to miejsce, gdzie nasza reklama się ma wyświetlać osobie do której ją kierujemy. Mamy wiele możliwości ustawienia miejsc w których reklama ma być pokazywana – w menedżerze reklam wybieramy pomiędzy Facebookiem, Instagramem, Messengerem i konkretnymi miejscami np. Aktualności, Rolki.
Czemu ważne jest, abyśmy wiedzieli gdzie chcemy pokazywać reklamę? Ponieważ do tego będziemy dopasowywać kreację wizualną. Grafiki, czy wideo będą miały różne wymiary w zależności od tego gdzie chcemy je wyświetlać. Nie bez powodu tworząc kampanię reklamową najpierw wybieramy umiejscowienie naszej reklamy, a dopiero przechodzimy do miejsca, gdzie ustalamy jak ma wyglądać.
Na screenie widzimy możliwość wybrania dwóch opcji – umiejscowienia zalecane, albo ręczne umiejscowienia. Ja rekomenduje wybranie tych ręcznych.
Co nam się wtedy pokaże?
Rozwinie się nam lista, gdzie wybieramy – gdzie nasza reklama ma się wyświetlać, po prawej stronie po najechaniu na każde z umiejscowień pokazuje nam się jak będzie wyglądała nasza reklama i jakie są zalecenia co do grafiki/wideo.
Chciałabym przestać widzieć na relacjach reklamy z uciętą głową… Chciałabym przestać widzieć ucięte napisy w aktualnościach bo kreacja reklamy jest dostosowana do reklam w rolkach. Zastanówmy się chwilę nad tym gdzie chcemy daną reklamę pokazywać, a nie puszczajmy reklamy na szybko – bo inni to robią.
Jeśli masz wątpliwości… zapraszam na konsultacje. Razem ustalimy, które umiejscowienia dla Ciebie powinny być ważne.