Na kogo mogę kierować reklamę?
Pierwsza reklama, druga reklama, kolejna reklama… Niezależnie od tego jak długo publikujesz reklamy na Facebooku, czy Instagramie w trakcie planowania kampanii reklamowej stajesz przed pytaniem – na kogo skierować reklamę?!
Menedżer reklam daje nam dużo możliwości targetowania reklam.
Grupa niestandardowych odbiorców – są to osoby, które miały styczność z Twoją marką. Mogą to być maile wgrane z bazy mailingowej, mogą to być osoby, które obserwują Cię na Facebooku, a mogą być też osoby zaciągnięte z piksela podłączonego do Twojej strony www czyli np te osoby, które weszły na Twoją stronę internetową
Grupa podobnych odbiorców – tą grupę tworzy się na podstawie grup niestandardowych odbiorców czyli zobrazuje Ci przykład – masz grupę osób, które były aktywne u Ciebie na Instagramie w ciągu ostatnich 30dni i do nich robisz grupę podobnych odbiorców, wtedy Facebook szuka najbardziej zbliżonych zainteresowaniami osób, do twojej grupy i im pokazuje reklamę
Po zainteresowaniach – możesz nie wybierać grup odbiorców tylko sprecyzować gdzie Twoja grupa odbiorców mieszka, jakiej jest płci, ile ma lat i jakie ma zainteresowania.
Warto wiedzieć jakie możliwości daje nam Facebook, aby wykorzystać grupy odbiorców przy planowaniu kampanii reklamowych. Więcej o grupach odbiorców dowiesz się z mojego ebooka.