Jak zaplanować kampanię na pozyskanie obserwujących?
Zastanawiasz się jak zaplanować kampanie reklamową, która będzie generowała polubienia dla Twojej strony na Facebooku lub nowych obserwujących na Instagramie? Od czego zacząć planowanie?
Myślisz sobie… to chyba odpowiedni czas na rozpoczęcie reklamowania swojego profilu, strony lub marki w mediach społecznościowych. Ale od czego zacząć?
Od planu.
Może to być plan minimum, ale ważne, aby ten plan stworzyć.
-
Zastanów się co oferujesz swoim obserwującym i nie mam na myśli tylko usług jakie świadczysz, czy produktów, które można u Ciebie kupić. Jakimi elementami dysponujesz już teraz? Może edukujesz swoją społeczność? Co można u Ciebie znaleźć?
Weź czystą kartkę papieru i napisz na niej:
- co chcesz reklamować?
- jakie produkty lub usługi?
- co dajesz za free?
- jak możesz zainteresować nowe osoby?
- może masz posty blogowe? regularnie publikowane filmiki na YouTube?
- a może wysyłasz super wypasiony newsletter?
Dzięki temu możesz stworzyć fajne przedstawienie siebie/swojego profilu. Jeśli ktoś ma Cię dopiero poznać, to co ma zobaczyć jako pierwsze?
Przykład 1:
Moja marka kolakdesigner
Hasła reklamowe:
• Chcesz nauczyć się tworzyć skuteczne kampanie reklamowe? Obserwuj mój profil.
• Chcesz oddać swoje kampanie reklamowe w ręce profesjonalisty? Obserwuj mój profil.
• Chcesz wiedzieć dlaczego Twoje reklamy nie działają? Zaobserwuj mój profil i naucz się skutecznie ustawiać reklamy.
Spróbuj pisać hasła, typu:
• Chcesz …. ? Zaobserwuj.
• Zaobserwuj mój profil, aby… (czego się dowiedzieć? dlaczego warto?)
• Tutaj znajdziesz… (co dajesz swoim odbiorcom?)
Jeśli chcemy realnych wyników musimy podejść do tematu kampanii ze spokojem. Nikt nie wymyślił świetnej kampanii reklamowej w minutę. Pamiętaj, że po drugiej stronie jest odbiorca (OSOBA) i zachęcasz ją do obserwowania Twojego profilu. Musi mieć powód, nie zaobserwuje Cię tylko dlatego, że zobaczyła reklamę.