Tipy – Jak nie przepalić budżetu na reklamy?
Podejrzewam, że to będzie jeden z najbardziej klikalnych postów blogowych. Czemu? Na każdym kroku słyszymy, że ktoś przepalił kasę na reklamy. Spotykamy się ze stwierdzeniem, że reklama nie działa… bo ktoś wydał x i nie zarobił nic. Ale czy po tym można stwierdzić, że budżet został przepalony? Nie do końca. Każda reklama robi jakiś efekt – w zależności od wybranego przez nas celu reklamy jakieś efekty zobaczymy.
No więc, jakie są moje typ na nie przepalenie budżetu na reklamy?
- 1) Zacznijmy od planu - przed wyklikaniem reklamy zastanów się PO CO ją publikujesz, jakiego efektu się spodziewasz i czy wiesz co musisz zrobić żeby ten efekt uzyskać - np. jaki cel wybrać, jaka grafikę, jaki tekst?
- 2) Ustawianie reklamy w menedżerze reklam - tak jest proste, ale... no właśnie, jeśli wiemy co klikamy, bo jeśli mamy zerową wiedzę na temat reklam i menedżera to niestety możemy przepalić budżet i nie dlatego, że reklamy nie działają, tylko dlatego, że coś źle kliknęliśmy.
- 3) Po każdym ustawieniu reklamy wyciągaj wnioski - nie popełniaj tego błędu, że określasz reklamę - działała / nie działała. Wejdź w jej statystyki, zobacz, ile było wyświetleń, wejść na stronę, dodań do koszyka itd. Zastanów się co możesz zrobić w kolejnej reklamie lepiej? Może inna grafika? Może jednak tekst?
Jeśli zastosujesz te 3 rzeczy to gwarantuje, że reklamy będą coraz lepsze. Wyciągaj z nich wnioski.
To dla mnie ważne, bo nie lubię informacji – przepaliłam budżet, reklamy nie działają.
Mam dla Ciebie bezpłatną pomoc przy ustawianiu kampanii. Możesz pobrać checklistę – płacisz za nią jedynie swoim adresem mailowym i jeśli nie spodoba Ci się to co będę do Ciebie wysyłać, możesz się wypisać w każdej chwili .