Czy wiesz kiedy w tym roku wypada black friday?
Dokładnie 24 listopada 2023 – to znaczy, że mamy +/- 2 miesiące do dnia/weekendu w którym wszyscy rzucają się na kampanie reklamowe. Zastanawiałam się pisząc ten post blogowy, czy będę jedną z pierwszych osób, które zaczną trąbić o black friday, czy jednak idealnie wpasuje się w zalewające nas komunikaty. Zobaczymy!
No więc dlaczego nie warto odkładać planowania black friday na później? Bo mamy już dwa miesiące do tego dnia. Przejdziemy przez kalendarz od tyłu:
- 24.11 - reklama od rana powinna już być aktywna
- 22.11 - maksymalny termin ustawienia reklamy w menedżerze reklam (z datą startu 24.11 - reklamy akceptują się nawet 48h, a w przypadku black friday może to być dłużej!)
A co powinno zadziać się wcześniej?
ustalona promocja – na co i ile
gotowość strony landingowej – tekstów i grafik (jeśli będzie)
przygotowane grafiki do reklam
przygotowane teksty do reklam
przygotowanie newslettera (jeśli będzie wysyłany)
Oczywiście do tej listy można dodać o wiele więcej – posty, relacje, wpis blogowy. Dlatego tak ważne jest, aby do planowania podejść już teraz. Zastanów się czy i jakie działania planujesz na ten czas. Nie czekaj do ostatniej chwili bo promocja ustalona z dnia na dzień może nie przynieść żadnych rezultatów.
Warto przygotować się też wcześniej do black friday w inny sposób – czy masz już grupę odbiorców, której będziesz coś sprzedawać? Jeśli nie, to zostało Ci mało czasu, żeby zwiększyć zasięgi i dotrzeć do nowych osób.