Narzędzia do monitorowania – piksel i api konwersji.
Co to jest piksel facebooka? Co to jest api konwersji? Czy musisz to mieć? Na te pytania odpowiem w tym wpisie blogowym. Jeśli ustawiasz reklamy, albo nawet jeśli ich nie ustawiasz, ale myślisz o rozwoju swojej marki i o puszczaniu reklam kiedyś – w przyszłości. To warto już dziś zastanowić się nad posiadaniem piksela i api konwersji.
Piksel Facebooka – to taki kod, który wgrywamy na naszą stronę www (najlepiej z pomocą informatyka, wtedy mamy pewność, że jest dobrze wgrany).
Api konwersji – to również kod, który wgrywamy na stronę. On wspiera działanie piksela, lub w przypadku gdzie piksel źle działa on „nadrabia”. U jednej klientki piksel zupełnie mi nie działał, a wdrożenie api konwersji spowodowało, że dane mam w menedżerze reklam poprawne.
No więc wyjaśniliśmy sobie, że obie rzeczy to takie kody. Ale właściwie po co nam one? Głownie potrzebne są do reklam i tu bym wyróżniła dwa ważne punkty.
Do monitorowania skuteczności kampanii reklamowych. Czyli dzięki temu, że piksel/api jest wgrany na stronę mamy informację o tym ile osób Z KONKRETNEJ REKLAMY weszło na naszą stronę www, ile osób dodało do koszyka, ile dokonało zakupu. Jakiej wartości były to zakupy – to również czyta nam ten kod!
Do tworzenia grup odbiorców. Możemy stworzyć dzięki temu, że mamy zainstalowany kod grupy do reklam. Przykłady?
osoby, które były na konkretnym poście blogowym,
osoby, które oglądały konkretny produkt w sklepie,
osoby, które dodały coś do koszyka,
osoby, które dokonały zakupu
Zatem dzięki temu możemy jeszcze skuteczniej robić nasze kampanie reklamowe. Lepiej je analizować i kierować reklamy np do osób, które były w sklepie, dodały do koszyka, ale nie dokonały zakupu.
Piksel ani Api nie działa wstecz to znaczy, że zbiera dane od momentu zainstalowania. Warto nie czekać do ostatniej chwili, aby je wgrać na stronę www. Jeśli możesz zainteresuj się tym tematem już teraz.