Jaki cel reklamy wybrać w menedżerze reklam?

Jaki cel reklamy wybrać w menedżerze reklam?!

To często pojawiające się pytanie na początku naszej wyboistej drogi ustawiania reklam… Szczególnie jeśli robisz to samodzielnie, no bo… po kliknięciu UTWÓRZ, pierwszą rzeczą o jaką nas menedżer reklam pyta to ten cel…

No i tutaj się dzisiaj zatrzymajmy – zanim zaczniemy ustawiać reklamę zastanówmy się, co jest naszym celem reklamowym… Czyli co chcemy osiągnąć tą reklamą? Czy chcemy więcej wejść na stronę? Więcej zakupów? Czy chcemy więcej obserwujących na Insta? Jaki jest nasz cel? Jeśli to sobie określimy potem ustawienie w menedżerze reklam będzie tylko przyjemnością.

Na Facebooku, a dokładnie w menedżerze reklam na ten moment mamy 6 celów reklamowych do wyboru. To naturalne, że zastanawiasz się, który wybrać. Zobaczmy to wspólnie.

Zrzut ekranu 2023-07-4 o 08.55.00

Widzimy cele reklamy:

  1. Rozpoznawalność

  2. Ruch

  3. Aktywność

  4. Kontakty

  5. Promocja Aplikacji

  6. Sprzedaż 

I teraz po kolei – który cel do czego?

  • Co mówi Facebook?

Wyświetlaj reklamy osobom, które z największym prawdopodobieństwem je zapamiętają.

  • Co mówi Kolakdesigner?

Ten cel szczególnie zagościł w moim marketingowym serduszku w momencie gdy nazywał się jeszcze Rozpoznawalnością marki. Teraz trochę się zmienił i skondensował.

Ma on kilka możliwości w sobie.

  1. Pozwala, aby reklama pokazała się kilkukrotnie jednej i tej samej osobie, to generuje punkty styku z klientem i pozwala, aby klient poznał nas lepiej.

  2. Pozwala zwiększyć zasięg kampanii reklamowej i w jak najszybszym czasie dotrzeć do największej liczby osób.

  3. Pomaga zwiększyć wyświetlenia naszych wideo.

  • Co mówi Facebook?

Skieruj odbiorców do miejsca docelowego, takiego jak witryna internetowa, aplikacja lub wydarzenie na Facebooku.

  • Co mówi Kolakdesigner?

To idealna reklama, aby kierować na swoją stronę www. Pamiętaj, aby mieć na niej zainstalowanego piksela, który wyłapie osoby, które weszły w ten link. Skieruj odbiorców na stronę www. ( a potem złap ich pikselem i pokaż reklamę z remarketingiem.)

  • Co mówi Facebook?

Uzyskaj więcej wiadomości, wyświetleń filmu, aktywności dotyczącej posta, polubień strony lub reakcji na wydarzenie.

  • Co mówi Kolakdesigner?

Reklama, która da Ci polubienia fanpage na Facebooku, polubienia postów i dołączenia do Twoich wydarzeń. Pamiętaj, że z tych osób, które polubią możesz potem zrobić grupę odbiorców do kolejnych reklam.

  • Co mówi Facebook?

Pozyskiwanie kontaktów dla firmy lub marki.

  • Co mówi Kolakdesigner?

Reklama typu Lead Ads – sprawdzi się, gdy chcesz od kogoś pozyskać adres email lub numer telefonu. Jeśli obdzwaniasz swoich potencjalnych klientów to ta reklama wygeneruje Ci kontakty. Możesz też wykorzystywać ją do zbierania kontaktów na newsletter.

  • Co mówi Facebook?

Znajdź nowe osoby, które zainstalują Twoją aplikację i będą z niej korzystać.

  • Co mówi Kolakdesigner?

Dokładnie to samo co Facebook :P.

  • Co mówi Facebook?

Znajdź osoby, które z dużym prawdopodobieństwem zakupią Twój produkt lub usługę.

  • Co mówi Kolakdesigner?

Reklama na sprzedaż, kiedyś była nazywana konwersją. To ta reklama, którą wykorzystasz w remarketingu, albo kampanii skierowanej na sprzedaż. Możesz też wykorzystać konwersje do zapisu na newsletter, pobrania PDF itp…. Ona skierowana jest do osób, które wykonają „to co chcesz”.

Zdaje sobie sprawę, że pierwsze spotkanie z tym wyborem jest zastanawiające i ciężkie dla niektórych. Ale pamiętaj, że menedżer reklam nie gryzie i możesz przetestować co działa u Ciebie lepiej. Niekoniecznie z dużymi budżetami.

2 komentarze

    • Hej, dzięki! Skopiowało mi się drugi raz to samo. Już poprawiam! To są zupełnie dwa różne cele reklamowe. Ruch kieruje Ci odbiorcę poza Instagram/Facebooka, np na stronę www. A aktywność powoduje Ci polubienia pod postem lub komentarze.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *