Jak skutecznie sprzedawać dzięki reklamie?
Czy się da? Wiele słyszymy o kampaniach reklamowych na Facebooku i Instagramie, zarówno złego – np. przepalanie budżetu; jak i dobrego np. o super wynikach sprzedażowych. Skąd te rozbieżności? I jak zacząć sprzedawać skutecznie dzięki reklamie?
W większości przypadków (bo nie chce pisać to zależy) w kampaniach reklamowych należy wprowadzić lejek sprzedażowy, nawet bardzo prosty, aby zobaczyć ich efekty.
Co mam na myśli pisząc prosty lejek sprzedażowy? Zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia lejek sprzedażowy – to jest droga osoby od poznania marki do zakupu. I jak możemy tą drogę wesprzeć reklamą?
Przykładowo robimy 3 kampanie reklamowe:
Pierwsza jest skierowana na pozyskiwanie nowych osób na obserwowanie profilu na Instagramie, druga jest kierowaniem osób, które nas obserwują na instagramie do strony www z naszą ofertę. Trzecią kampanią będzie remarketing – czyli powrót do osób, które były na stronie www z naszą ofertą, ale z niej nie skorzystały.
Dużo łatwiej jest sprzedawać osobom, które miały już punkty styku z naszą marką (obserwują nas w mediach społecznościowych, zapisały się na nasz newsletter, były już na naszej stronie www, może czytały nasz post blogowy, oglądały transmisje na żywo, lub widziały wcześniej nasze reklamy, itd.).
Remarketing również wspomaga sprzedaż, bo on przypomina osobom, które już były na stronie sprzedażowej, albo dodały produkt do koszyka, że mogą wrócić i dokończyć zakup.
Oczywiście piszę tutaj o takim mini lejku sprzedażowym – ale wprowadzając go do swoich działań już zobaczysz efekty reklam.
Jeśli chcesz zobaczyć jakie efekty u Ciebie da lejek sprzedażowy to polecam spróbować takiego prostego, a następnie go rozbudowywać o kolejne elementy. Kibicuje bardzo Tobie i Twoim reklamom.