Czy warto inwestować w kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie?

Czy warto inwestować w kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie?

Szczególnie, gdy mamy mały budżet? Czy to przeszkoda? Czy jest sens w ogóle wchodzić do menedżera reklam, jeśli budżet jaki możemy przeznaczyć na reklamy jest mniejszy niż 500zł miesięcznie? A co jeśli naszym budżetem jest  100, czy 200 na miesiąc? Czy to się zwróci?

Większe firmy / marki czy cokolwiek tutaj podstawisz, ale sens jest w słowie WIĘKSZE, czyli takie, które już są rozwinięte, mają pozycję na rynku – inwestują w reklamy duże kwoty, które im się zwracają z ogromną nawiązką. Co w przypadku małych firm? Ja się śmieje, że obóz reklamowy dzieli się na dwie drużyny – pierwsza, to ta która twierdzi, że reklamy nie działają. Koniec kropka.
Druga jest zachwycona kampaniami reklamowymi, zwracają jej się i wie, że warto w nie inwestować.

Gdzie więc jest ta granica? Pomiędzy warto / nie warto?
Często pierwsze co zauważam podczas konsultacji czy spotkań z klientami to brak wiedzy. Niestety, ale nie mając wiedzy o menedżerze reklam, o kampaniach reklamowych nie osiągniemy wyników – a jeśli je osiągniemy to w sumie sami nie wiemy dlaczego. Puściłam post i zadziałało, albo opublikowałam reklamę no i nie działa. Co nie działa? No reklama 🙂. Nie wyciągamy wniosków wiec ciężko nam poprawić te nie działające reklamy.

Tak warto, ale z minimalną wiedzą, albo chociaż chęciami do wyciągania wniosków. Czyli nie mówimy – reklama nie działa. Tylko szukamy powodu – dlaczego ona nie działa? Co się stało? Może link nie działał? Może grafika była zła? Poszukajmy!

Ja na ten moment w swoje kampanie reklamowe inwestuje do 500zł miesięcznie, zdarzają się też miesiące gdzie nie puszczam reklam. I mam z nich efekty – zakupy, obserwujących. Wiec to nie jest tak, że musisz inwestować ogromne kwoty.

Ten post ma Cię zachęcić do spróbowania kampanii reklamowych. Jeśli nie wiesz od czego zacząć to zacznij od zaplanowania – jaki masz budżet i na co możesz go przeznaczyć. Jeśli zaplanujesz swoje działania i potem wyciągniesz z nich wnioski – będziesz cieszyć się z działających kampanii reklamowych.

planowanie kampanii reklamowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *