Jak ustalić ścieżkę zakupu przez klienta?
Lejek sprzedażowy, ścieżka zakupu klienta – od początku jakieś ciężkie hasła.
Nie wiadomo, czy warto czytać dalej, czy lepiej już uciekać. Na spokojnie po kolei. Wyjaśnimy sobie te ciężkie terminy i rozłożymy je na czynniki pierwsze.
A więc czym tak właściwie jest lejek sprzedażowy?
Najprościej jak się da lejek to jest droga Twojego klienta, od momentu kiedy styka się z Twoją marką po raz pierwszy do momentu zakupu, a nawet zostania Twoim stałym klientem.
Przykład?
Ktoś scrolluje sobie Instagrama i trafia na Twoją rolkę, pierwszy raz w życiu widzi Twoje treści (to pierwszy punkt styku), następnie za kilka dni scrolluje sobie Facebooka i widzi reklamę kierującą na Twój post blogowy, wchodzi i czyta (to już drugi punkt styku); następne kilka punktów to wyświetlanie się reklamy Twojego sklepu z bestsellerowymi produktami, załóżmy, że dopiero jak czwarty raz osoba zobaczyła Twoją reklamę to weszła na stronę – obejrzała produkty, coś jej się spodobało, ale wyszła bo zadzwonił telefon i już zapomniała o tym, że chciała coś kupić.
Za kilka dni pokazuje się jej reklama remarketingowa – halo, byłaś u mnie w sklepie, ale nie kupiłaś, wróć i dokończ zakup. Osoba wróciła i kupiła. Następnie za jakiś czas (dajmy na to, że produkt jest zużywany) pojawi się jej reklama hej, czy korzystasz jeszcze z produktu x? Obstawiam, ze Ci się kończy – uzupełnij zapasy. Tak wygląda rozbudowany lejek sprzedażowy. Są też prostsze.
Ścieżka zakupu klienta? To właśnie ścieżka jaką ktoś musi pokonać od momentu zetknięcia się z Twoją marką, czy to w reklamie, czy organicznie to momentu zakupu.
Tworzenie swoich lejków sprzedażowych jest bardzo ważne. Gdy wiemy jaką drogę pokonuje osoba, zanim stanie się naszym klientem łatwiej jest nam skłonić ją do zakupu.
Spróbuj wykorzystywać lejki w swoich reklamach, nawet najprostsze.