5 najczęściej popełnianych błędów w reklamie

Błędy w reklamie na Facebooku i Instagramie?

Mogłabym ich wymienić mnóstwo, ale spotykamy się w tym wpisie, aby omówić 5 najczęściej popełnianych.

Możliwe, że masz już za sobą próby publikacji reklam, ale niestety efektów nie było. Zastanawiasz się co poszło nie tak, skoro niektórzy twierdzą, że reklamy działają i przynoszą efekty.

Zastanawiasz się jakie błędy zostały popełnione? A może wcale się nie zastanawiasz, tylko z góry stwierdzasz, że reklamy nie działają… Przepaliły budżet i tyle. Do widzenia.

Poświęć chwilę na ten post blogowy… Sprawdź czy nie popełniasz jednego z najczęściej popełnianych błędów w reklamach.

Nieustannie spotykam się z klientami, aby uczyć ich reklam. Zarówno podczas konsultacji, które mają pomóc usprawnić funkcjonowanie reklam, ale także podczas nauki indywidualnej, czy szkoleń grupowych. I dzięki tym rozmowom w mojej głowie ułożyła się lista. Lista najczęściej popełnianych błędów w reklamie.

Chcesz je poznać? A więc, oto 5 najczęstszych błędów w reklamie:

A teraz zajmiemy się rozwinięciem tych poszczególnych błędów.

1. Brak planu i zły wybór celu reklamy

Jaki jest cel Twojej reklamy? Zastanów się nad tym chwilę. Dlaczego chcesz opublikować tą kampanię reklamową? PO CO?

Często na oślep bez znajomości celów reklamowych publikujemy reklamę, żeby była. Nie zastanawiamy się, jaki sens ma publikacja tej konkretnej kampanii i czego od niej oczekujemy. Ciężko wtedy również menedżerowi reklam dowieźć wyniki skoro „on” nie rozumie o co nam chodzi.

2. Nieumiejętne targetowanie (czyli ustalanie grupy docelowej)

Czasem jak przejmuję menedżera reklam to zastanawiam się co tu się zadziało. Targetowane są reklamy na tyle osób na raz, że można dostać oczopląsu, albo wcale… Przykład? Marka z produktami dla dzieci kieruje reklamy na mamy, osoby które mają dzieci, osoby zainteresowane produktami dla dzieci, osoby zainteresowane bmw, a jeszcze towarami luksusowymi, a może niech jeżdżą na wakacje za granice i są bio i eko i jeszcze coś dorzucę – o zgrozo! I wszystko w jednym zestawie reklam.

3. Niezrozumiały tekst/grafika (czyli zła kreacja reklamy)

Ile razy widzieliście reklamę, która nie wiadomo co ma na celu? No właśnie. Dokładnie o takie reklamy mi chodzi. Bo jeśli odbiorca reklamy nie wie, o co chodzi to jak ma zrobić to czego od niego oczekujemy?

4. Umiejscowienie reklamy (czyli miejsca gdzie ta reklama ma się wyświetlać)

Zwykle zostawiamy automatyczne… Super, szczególnie jak na grafice jest dużo napisu, a ona pokaże mi się jako maluteńkie okienko w messengerze. Albo mamy grafikę w kwadracie i Instagram sam sobie dołoży tło do relacji, jakie tylko mu się zamarzy. Takich sytuacji jest więcej – ucięte napisy, ucięta głowa…

5. Brak analizy statystyk (kasa wydana, kampania zakończona i nic dalej się nie dzieje)

Czyli pytanie, co u Ciebie działa? Czy testowałeś reklamy? Czy wiesz, jakie lepiej działają? Nie… Bo puszczamy reklamy i albo twierdzimy że działają, albo nie działają. Nie porównujemy ich ze sobą… A to duży błąd. 

Moim celem w tym poście nie jest pokazanie, że reklamy są straszne. Chcę pokazać, że jeśli ustawiamy reklamy z jakąś wiedzą o nich to działają o wiele lepiej. I najczęściej hasła typu przepalanie budżetu, reklamy nie działają głoszą osoby, które nie potrafią ustawić tych reklam…

Jeśli Twoje reklamy nie przynoszą efektów, to spotkajmy się na konsultacji. Podpowiem Ci co zmienić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *